Smärta

Jag kände på mig att detta skulle hända. Efter ca 3 månader utan träning som är en ovana för min kropp. Jag har under det senaste 1,5 året kommit igång med träningen och rört på mig varje dag. Från att ha gått från det till ingen träning alls så är det inte konstigt att min kropp blir chockad. 
 
För några dagar sen kom smärtan i nacken, sen kom en smygande huvudvärk, sen kom smärtan till ryggen och sen fanns smärtan i hela min höra sida. Från nacke ändå ner till foten. Det började sticka till bakom ögat och migränen var framme. 
 
Gick ut på en promenad med mamma i tordags. Så skönt att äntligen ta sig ut på promenad i friska luften. Speciellt sådär efter jobbet, man slappnar av mer om man går ut direkt när man kommit från jobbet. 
 
 
På fredagen mådde jag så dåligt men åkte iväg till jobbet ända. Ville verkligen inte vara hemma från jobbet. 
Jag led igenom hela dagen och när jag väl kom hem så tog jag bilen hem till mamma. Fick en 45 min massage. Min stackars rygg! Det är tur att jag har mamma som är hälsoutvecklare och massös. 
Efter massagen kändes det mycket bättre men efter en massage kan det först bli värre innan det blir bättre. Så på lördag morgon vaknade jag kl. 7.00 av en sån hemsk smärta och migrän. Våra kära gäster skulle koma vid 12.00 och jag ville så gärna bli bra tills dem kom. Grät av smärta och inget verkade hjälpa. Försökte vila och som tur var så började det släppa frammåt 12. 
 
Jag önskar att ingen får uppleva migrän och värk i rygg/nacke. Det fruktansvärt obehagligt. 
 
Så nu vet jag vad ett liv utan träning för med sig. Det är inte värt det. Dags att komma tillbaka till rutinerna. 
Imorse vaknade jag kl. 8 och ville så gärna sova lite till men kände att ryggvärken då skulle börja. Jag sov till 9.30 och sa godmorgon till smärtan! Gick upp och satte igång med Yoga. 
 
 
 
Solhälsningen, åh vilken härlig start på morgonen. Man känner hur man smörjer hela kroppen, man arbetar igenom varje led och muskel. Jag välkomnar Yogan i mitt liv igen!
 
Jag har även fått order av min privata hälsoutvecklare, Mamma. Att göra en del övningar varje morgon och varje kväll. Här det det bli ändring. 
 
Jag delar med mig av detta för jag vill inte att någon annan ska gå igenom det som jag går igenom. Migrän är fruktansvärt och jag vet nu vad jag och min kropp behöver för att migränen ska hålla sig borta och hoppas att andra kan ta lärdom av det. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0