14 februari

För ett tag sen så stod jag och bakade och jag insåg då att min ring inte satt på mitt finger. Jag fick en sån panikkänsla över mig. Jag letade, och ringde till jobbet och letade igen. Tillslut hittade jag den på ett konstigt ställe. Bestämde mig för att aldrig mer ta av den från mitt finger.
 
Det är en fysisk pryl men den betyder så mycket för mig och den har suttit på mitt finger i över 10 år. 
Jag minns den dagen då vi gick för att beställa den. Vi hade varit med varandra i två år och började prata om giftemål. Det var ett gemensamt beslut och inget direkt frieri. Jag valde att sätta datumet då det blev vi i ringen istället för dagen vi förlovade oss. Den dagen då det blev vi har mer betydelse för mig än den dagen vi bestämde att vi ska förlova oss. 
 
 
Genom vårt liv tillsammans så har vi gjort som vi själva tyckts känns bäst. Mycket som är utanför "regelboken". Dagen då vi sa ja tillvarandra var en dag i hemlighet. För bara oss <3 
Under våra första år som gifta har vi bott i en resväska och i flera olika boenden och inte ännu haft en smekmånad. 
Men under tiden vi gör det vi gör så har vi det bra. Vi gör detta tillsammans och det är det som är viktigast. 
 
 
 
 
Låt oss nu blicka framåt mot flera flera år av ett liv utanför regelboken ;-) 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0