Sweet little things

En helg i sängen. Blev sjuk för 5 dagar sen och har inte gjort många knop i helgen. Känner mig lite bättre och imorgon blir det tillbaka till jobbet. Dagarna på jobbet denna vecka blir att ta farväl av min fina kollega och vän. Det kommer bli slutet på vårt arbete tillammans men jag har turen att fått lära känna henne så bra att vi kommer inte ta faväl av varandra helt och fullt. Men det blir otroligt tråkigt att inte ha henne vid min sida varje dag på jobbet.
 
Helgen har alltså bestått av att ligga under täcket och kolla på serier och film. Det har även köpts hem något som väldigt sällan finns i vårt hem.
 
 
Lösgodis. Gångerna vi har köpt hem lösgodis kan jag räkna på min ena hand men jag låg i sängen och kände mig ynklig. Plötsligt kände jag ett sug efter godis, choklad och socker. Hem köptes en påse fullproppad med just detta.
Under detta år har jag kommit över mitt sötsug och inriktat mig på bra råvaror och skärt ner på socker.
Så denna helg var en unna mig helg.
Jag har en tanke och en vision för hur jag vill att mina matvanor ska se ut och det kanske inte alla håller med om. Jag tror på att vi måste lyssna på oss själva. Jag har fått otroligt mycket inspiration, lärdom och ideér från sociala medier, människor och böcker. Men sedan anser jag att man med all denna information får gå till sig själv och skapa sin egen tanke och vision. Jag mår inte bra av att ha socker som en återkommande ingrediens i mitt liv utan den får helt enkelt gästspela nån gång ibland.
 
Jag önskar mig själv en hållbar syn och god inställning till mat och jag känner att jag är inne på rätt väg. Jag behöver inte socker för att unna mig något gott. Men å så härligt det var att ligga där under täcket med  godispåsen, en bra film och såklart min käresta bredvid mig.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0