Fönsterplats

Läste ut boken "Heja Heja" med Martina Haag på morgonen på tåget in till stan. En otrolig rolig bok och med en stor igenkännande känsla. Bockade av min att göra lista och satte mig igen på täget. Väl innanför dörren kände jag hungern krypa på och lagade mig en god röra. Slungad vitkål i kokosfett, strimlade morötter och korv. Så enkelt och så gott! 
 
Sen gick luften ur mig. Jag har inte varit såhär trött som jag är och har varit idag på länge. Jag har flygit upp tidigt på morgonen fast jag inte haft någon tid att passa. Vaknar utvilad och håller mig pigg hela dagen. Imorse drog jag mig en hel timme innan jag var tvungen att gå upp. Den här måndagen får bli en ta igen mig måndag, iallafall för ett tag. 
 
Jag gillar inte att känna mig såhär men som sagt det var ett tag sen så det är nog bara vintern som tränger sig på och påminner kroppen att nu blir det mörkt och kallt och då ska man vara trött. Nej tack! 
Ikväll ska inhandlas bra mat för kroppen och imorgon kommer en ny dag då jag ska känna mig pigg och utvilad.
 
Just i detta ögonblick sitter jag här och vilar mig. I hörnet vid fönstret med människors prat utanför. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0