Morgondagen

Nu har jag laddat inför en lång dag på jobbet imorgon. Kommer vakna kl. 05.00 för att bege mig och komma hem kl. 22.00. Maten är lagad och kläder ligger framme så nu kan jag somna och hoppas att vakna utvilad.

Lunchen kommer imorgon att bestå av lax, ugnstekta morötter till det en sallad gjord på råa morötter, råa rödbetor och persilja.
Frukost imorgon blir havreyoghurt med min hemmagjorda müsli och hallon. Ska bli smarrigt!  

Det känns så skönt att äntligen ha kommit igång igen med bra mat. Nu ska bara träningen till. Jag saknar så att dra på mig springskorna och ta mig ut på en härlig springtur. Jag får nog ta några powerwalks innan jag kommer upp i flås igen. Jag har aldrig mått så bra som jag gjorde efter tjejmilen loppet. Vill gärna komma tillbaka till den känslan. 

Något jag även ska ta tag i igen är yogan. Det är ett härlig sätt att väcka, stretcha ut och stärka kroppen. Jag har nu några gånger vaknat med nackont. Jag vet att det beror på brist på träning och rörelse. Det är inte ett behagligt sätt att vakna på och oftast så förknippas mitt nackont med migrän. Under den period jag tränade regelbundet så var min migrän som bortblåst. 
Skönt att få hjälp av det nya året att kicka igång en själv och känna att man vill ge allt inför detta år, göra detta år till det bästa året. 

Let's do this! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0