Flyttpacka

Då var det dags igen. Vi kan ju detta med att flytta. Det har blivit som en vana för oss. Jag gillar att flytta. Det här med att komma till en ny plats, ett nytt boende. Ibland oroar det nog en del att vi aldrig har denna tryggheten som ett hem kan ge och en plats där man kan ha sina saker och känna sig hemmastadd. Det är inte ofta jag får den känslan att jag gärna vill ha en bostad där vi kommer att stanna länge. Vi har tyggheten i varandra istället, vårt hem är vi. Denna spänning har blivit en del av vårat liv och kommer nog förbli så. Vi vill se nya platser, träffa nya människor och för det första se världen.
 
Om jag räknar alla gånger vi flyttat så får det inte plats på en hand. Vi har flyttat 13 gånger! Och vi är 5 städer rikare ;-) och fler ska det bli.
 
 
 
Denna gång blir det inte längre än 1 km skulle jag tro. Vi flyttar in till stan. Jag kommer numera kunna gå till tåget på mornarna och slippa ta bilen. Kommer blir så skönt! Sen får vi se hur länge vi blir kvar där, never ending story. Men det känns som ett boende som jag kommer trivas i.
 
Två veckor kvar men jag tänkte börja packa redan nu. Känns skönt att ta lite i taget och för det första att få tankarna på något annat än det som känns tungt. Jag och älskling går här hemma och ropar "Vi ska flytta, jippi!" Nu ska jag fortsätta packa ner sommarkläder och sådant vi inte kommer använda på de närmsta två veckorna. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0