Känsligt ämne

Kost och träning är ett svårt ämne. Det finns så många åsikter och synpunkter kring dessa ämnen. Jag tycker att det är bra att man tycker olika annars skulle världen vara tråkig.
 
Mjölk har jag märkt är ett väldigt känsligt ämne inom kosten och det är inte så konstigt eftersom vi har växt upp med denna dryck som om den var livsviktig för kroppen. Jag kan hålla med om att det kommer nya rön och ny forskning hela tiden men det är så vi får fram information och lär oss mer om till exempel saker vi äter.
 
Dem ämnen och vitaminer som vi behöver från mjölken väljer jag att få i mig genom annan kost. Detta betyder inte att jag väljer bort mjölkprodukter helt utan jag väljer mina tillfällen då jag vill konsumera mjölkprodukter. Det handlar om att hitta ett sätt som fungerar för sig själv och att hitta sin egen balans. Men jag vill inte hålla det för mig själv utan jag vill dela med mig av mina tankar och upptäckter. Min kropp mår bra av att inte konsumera så mycket mjölkprodukter. Jag är dock inte laktosintolerant, fast efter det jag har läst så ställer jag mig frågan, är kanske vi alla människor laktosintolleranta? Jag respekterar andras åsikter och tankar kring detta men med mer kunskap blir man mer medveten och jag vill vara medveten om vad jag äter, det påverkar hela mitt liv både nu och i framtiden.
 
En intressant länk för er som vill Dairy is nature's perfect food -- but only if you're a calf.
 
 
På tal om mat och träning så var jag ute på en springtur igår. Jag hade en clean dag igår. Rensning av kroppen. Jag bytte ut min råg gröt till bovete gröt, drack hett vatten med ingefära och citron, jag gjorde mig en förmiddagssmoothie och en eftermiddagssmootie, direkt efter jobbet gav jag mig ut och sprang. Kvällsmålet blev ett kokt ägg, en tomat, några skivor kalkon, en avokado och såklart mitt favorit te, nästel te. Jag mådde så otroligt bra den kvällen när jag gick och la mig. Jag är på banan igen efter vintern!
 
 
En utav mina många smoothies. Sojadryck, hallon, blåbär, camu camu pulver, banan och några valnötter som dekoration.
 
 
Det är tur att jag har min partner in crime om dagarna på jobbet. Idag pratade vi yoga och pilates. Jag saknar den starten på dagen. Det är ett otroligt härligt sätt att starta sin dag på. Måste köpa mig en pilatesmatta! Tur att jag ska till mamma i helgen. Hon får komma med lite tips och kanske har något hemma man kan roffa med sig hem. 
 
Nu blir det sängen innan en ny dag startar. Godnatt!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0