Kontraster

En härlig promenad tidigt på morgonen är inte fel. Speciellt inte när det ser ut såhär.
 
 
Imorse tog jag en promenad till tåget. Min cykel har punktering och älsklingen som är så snäll och skjutsar mig ibland på morgonen är bortrest i två dagar. En promenad på 25 min är det till tåget. 
Jag älskar kontrasterna som jag får uppleva under denna tid då jag pendlar.
En tidig morgon klockan 5.30 går jag genom en tyst mindre stad. Sätter mig på tåget.
 
 
Tåget tar mig igenom såna vackra ängar och vyer.
 
Väl framme i Huvudstaden kliver jag av mitt i smeten och tar en promenad genom den då på morgon lagom mullriga stan. 
 
När arbetsdagen är slut är det dags att gå till tåget. Jag går genom en stad som verkligen har vaknat till liv. 
Jag gillar när det är lugnt och någolunda stilla som det är i Nypan men jag älskar när det är liv och rörelse. Jag är splittrad mellan en småstad och storstad. Men under denna tiden så får jag båda delarna. Jag njuter till fulla av kontrasterna!
 
Ännu fler kontraster får jag på söndag då jag drar iväg på semester. Till en stor och livlig stad. Jag och min tjejkompis R åker och ska njuta av en stad jag har saknat sååå. 
 
To be continued....
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0