Clean house clean mind

Ett måste för mig är att städa unadan hemma innan jag kan njuta av att vara ledig. I lördags morse gick jag upp tidigt och tvättade, plockade undan och diskade. Allt medan min kära man låg och snarkade. Det är så jag känner mig effektiv när jag ska fixa hemma. Jag fixar gärna själv och känner att jag får mer gjort då. Just nu har vi en sån liten lägenhet så det går på ett kick så är jag klar. Ibland så drömmer jag mig bort till ett större hem. En vacker dag så har vi vårat men det har inte varit en prioritet i våra liv och kommer inte vara det på flera år. Jag gillar inredning och allt som har med hus och hem att göra men att avsätta en sån stor del av mitt liv i ett hem är inte my cup of tea.
 
Jag älskar att se min familj göra detta. Jag får mycket ut av att se och höra dem renovera och inreda. Dem är så otroligt duktiga på det och att se dem så engagerade i sina hem är inspirerande. 
 
Det har varit och är en stor dröm för mig och min kära att kunna flytta utomlands och uppleva andra delar av världen. Därav har ett hem inte så stor betydelse i vårat liv.Jag känner mig tacksam över att vi har haft möjligheten att få uppleva dem ställena vi hittills "bott" på. Nu gäller det bara att hålla vår strävan vid liv och medans vi gör det så ska vi njuta av livet. Det är viktigt att inte glömma bort sin vardag. Det är lätt att pausa sitt liv får något som man vill ska hända. Medan man plannerar, drömmer och jobbar hårt för sitt mål. Glöm inte att det är resan mot målet som har en stor betydelse. 
 
Jag och min kära behöver ibland den väckarklockan att ringa.
 
 
När jag väl var klar med att städa och tvätta hämtade jag upp mamma och vi åkte ut till Stendörren. Vi njöt av hav och sol.
 
 
Vi tog lunch med oss. Köpte den godaste juicen.
 
 
Ljuvligt!
 
 
Kom innnanför dörren hemma och snörade på mig springskorna för att ta med ut och springa i det sköna varma vädret. Det blev 5 km i hettan, Får nog springa i svalare väder nästa gång. 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0