Christmas time

I fredags klev jag in hemma hos mamma och pappa för att spendera helgen. Inget är så tydligt att det är jul när man kommer hem till familjen, öppnar dörren och julstöket är i full gång och julmusiken strömmar på högsta volym. Då är det jul!
Det är så vi barn i familjen är uppväxta och det kommer nog alltid att vara så...Julstök :-) Det finns inte att vi kommer hem till jul och allt är iordning och klart. Stöket hör till på något underligt sätt. 
 
Jag har inte så hemma hos mig vid jul men det är för att jag och min kära inte ens sätter upp en adventsljusstake i fönstren. Det jag gillar att göra vid jul är att baka. Så gör vi hemma och vi trivs med det.
 
Då blir det extra mysigt att komma hem till familjen där det verkligen är jul.
 
 
 
Igår plockade jag fram mammas alla knappar för att sätta mig och laga kläder. Jag kan sitta hur länge som helst och sy. Älskar verkligen att sy och längtar tills jag kan köpa mig en symaskin. Då ska jag sitta och sy hela dagarna långa. 
 
 
 
Igår var det även en dag på stan. Jag och mamma strosade och satte oss sen för att fika gott. Idag är det bakning som står på schemat.
 
 
Ikväll blir det hem igen för att packa inför resan till Polen. Pirr pirr! Ska bli helt underbart! 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0