Rastlös sjukling

Då har man gått blivit sjuk. Ont i halsen, febrig och dann. Har svårt att bara ligga och vara sjuk, jag går gärna runt och småfixar lite hemma tills jag känner mig helt slut och tänker nä jag är ju sjuk, jag borde bara ligga rakt upp och ner i sängen och krya. Men sen lika snabbt därefter står jag där i köket och diskar. 
Idag så diskade jag med den härliga fredagspodden i öronen. De härliga systrarna får mig att skratta, gråta och tycka att livet är ju för härligt oavsett hur hemskt och ledsamt det ibland är. Med livet kommer sorg och glädje, det får man räkna med, men hur man klarar av sorgen och glädjen är nyckeln. 

Idag småplockade jag hemma, packade inför vår flytt på lördag. Jag har en tanke om vår flytt, att den kommer medföra så mycket gott. Vi flyttar inte många kilometer men det känns lite som en nystart på nåt sätt. Nytt boende och snart nytt år. Jag tar med mig det som varit och mina upplevelser hittills och ser fram emot vad som komma skall. Det kommer finns sorg och det kommer finnas glädje. Hur jag hanterar det är nyckeln till ett härligt liv. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0