Fort förbi

Sitter på tåget som ska ta mig till jobbet denna soliga men kalla torsdags morgon. Jag gillar inte och säga "va fort tiden går" men den gör ju faktiskt det. Det känns skönt just nu att tiden går fort. Det gör mig inte att den flyger fort förbi men sen får den gärna stanna upp ett tag. I veckan var jag ute på springtur. Försöker förbereda mig inför Tjejmilen så gott det går. Jag sprang runt Hälsans Stig som är 6 km. Det var en härlig runda. Ikväll blir det samma runda men nån km längre. Inhandlade ett par nya träningsskor. Men dessa har jag nästan bara när jag cyklar och går till jobbet. Det här med att pendla gör ju även att jag får en bra vardagsmotion. Jag cyklar 30 min per dag och går i 20 min per dag. Då är det skönt att klä sig i bra kläder och skor. Så svidar jag om när jag kommit fram till jobbet. Nu är det snart dags att kliva av tåget och möta upp Jess för att promenera till jobbet tillsammans. På plats på jobbet blir det att göra iordning gröt till frukost. Min älskade goda gröt med massor med goda ingredienser. Jag tänkte ge lite tips och idéer till er som vill äta gröt men som kanske tycker det är smaklöst eller tråkigt. Det blir innehållet i mitt nästa inlägg. Ha en fin torsdag!

Sköna lördag

Veckan har bestått av mycket jobb. Det har inte hänt så mycket mer än att jag har tagit mig hem efter jobbet och nästan lagt mig i sängen direkt. Förutom två dagar i denna vecka då jag var ute och sprang och tränade hemma på min pilatesmatta.

På jobbet när jag räknade ner timmarna tills jag fick gå hem och sova.

Mellan de stressiga timmarna på jobbet sysselsatte jag mig med att fixa iordning i vårat pentry. Rogivande.

Hälsade på mamma och pappa. Utsikt från deras nya hus.

Drog med mig mamma ut när jag skulle springa. Hon tog cykeln och cyklade bredvid mig.
Det är nu två veckor kvar till Tjejmilen och det känns bra. Jag har fått in mina goda matvanor igen och jag fått igång träningen. Det kommer att bli så kul!

Idag har jag gjort lite nytta. Först blev det sovmorgon, som jag längtat. Sen god frukost i form av bananpannkaka med blåbär och dadelsirap.

Sedan satte jag igång att städa här hemma så nu glänser det.

Mamma kommer strax förbi och vi ska ut på en cykeltur.

Ha en fin lördag!

Dagar

Bilden nedan är tagen exakt idag 1 år sen.

Strax efter bilden är tagen åkte jag till Polen till min kära man för att ha lite semester. En av mina bästa resor. Det känns som igår och jag måste säga att tiden har gått fort. Men jag vet att jag njutit mycket under tiden.

Idag är jag helt slut efter arbetsdagen. Första dagen efter semestern var en tuff dag. Nu ska jag kliva av tåget och hoppa på cykeln. Hem för att vila mig inför morgondagens arbetspass.
Prata med älskling som är bortrest igen, det blir en hel del Skype under tiden han är iväg.

Mitt hjärta och min klippa i livet. Jag är stolt över min man <3

Ut i friska luften för cykeltur hem.

Strävan

Jag känner mig inte riktigt redo för att starta vardagen igen. Det känns tungt att semestern är slut och att sommaren snart är slut. Det betyder att vardagen ska börja igen och allt allvar som kommer med den.

Det är så min verkliga känslor är. Det finns otroligt mycket som vi måste ta tag i och jag vill bara sitta kvar här i sängen och låta det vara söndag hela hösten. Men jag är inte den som ger upp. Jag är positiv ändå och kommer alltid vara. Jag tänker bortom mina tunga känslor och strävar mot att se det positiva.
Jag känner och medger min känslor och sen går jag vidare.

Så om jag ser denna start på vardagen på ett positivt sätt så kommer hösten bli en givande höst.
En nystart. Jag ska idag lägga upp en strategi för mig själv som ska gälla i tre veckor. Mitt mål är Tjejmilen! Som jag ska klara galant.

Det är skönt att sträva mot någonting i livet. Jag och min livskamrat har en strävan som ligger oss varmt om hjärtat. Det är med både tunga och lätta steg vi går mot målet men i slutändan så hoppas vi att vi får vår medalj.

Det är svårt att dela med sig av vår resa, för att verkligen förstå så måste man nog ha varit med om det själv. Det sliter mina känslor hit och dit och jag får aldrig ett lugn i min själ. Det är därför jag just nu inte skriver i klartext.

Att "fly" bort från denna värld ett tag var välbehövligt och det är med nya friska tag jag kommer ta mig an hösten.

Många minnen kom över mig i mitt besök i Dubai.

En varm kväll framför fontänen utanför Dubai Mall.

Jag har packat upp, jag har tvättat och nu är det min cykel som ska lagas. Sen är jag redo att möta morgondagen. Men först njuter vi av denna söndag!

Vita magiska sandö

Att få möjligheten att igen få uppleva mitt älskade Dubai och Abu Dhabi var otroligt härligt. En resa jag aldrig kommer glömma.

Upplevelserna var många tack vare min fina tjejkompis. En båttur var det sagt att vi skulle göra. Några vänner till min tjejkompis tog med oss ut i deras Yacht.
Ut åkte vi, ut mot det gigantiska havet och ut mot de vita sand öarna.

De varma vindarna drog tag i oss.

Vattnet så otroligt blått och utskten underbar!

Land i sikte. Vi la ankare och hoppade i vattnet. Välkommen till paradiset!

Hela dagen spenderades på denna vita sandö.

Jag strosade runt lite i sanden och njöt av denna öde ön till fullo.

På hemvägen höll solen att gå ner och allting var magiskt.

Semesterkänsla

Igår blev det poolen istället för havet. Det var mer svalkande. När det är lika varmt i havet som i luften går det inte riktigt att svalka av sig.

På eftermiddagen/kvällen strosade vi runt ute i stan och kikade i butiker. Sen blev det hemåt för att byta om och åka till ett jättemysigt ställe. Vi trotsade värmen och satte oss ute. Bredvid palmer, pool och med en god fruktdrink.

Abu Dhabi är verkligen en otrolig stad både dag som natt.

Just nu sitter vi i Marina Mall med en kopp kaffe och ska gå runt lite här inomhus. Jag solade lite för mycket igår så jag får lugna mig lite idag. För imorn väntas en båttur och då kommer vi vara ute i solen hela dagen.

Ljuvliga semester!!!!

Värmen

Abu Dhabi i mitt hjärta!

Två dagar har snart gått men det känns som en vecka. Dagarna är långa och det går sakta så det är bra.

Idag blev det beachen för mig och min tjejkompis.

Så otroligt fin strand. Vi gick dock dit när det var som varmast. 45 grader i solsken men jag älskar det! Det är inte varje dag man upplever detta så jag njuter.

Nu i kväll har vi varit och promenerat till olika butiker och hittat riktiga kap. Ute är det fortfarande varmt men ikväll är det bara 35 grader, haha!

Att resa

Resfebern började redan i veckan. Idag tvättar jag och ska packa väskan. Resan går till Dubai och Abu Dhabi. Jag längtar! Jag och min tjejkompis ska träffa hennes syster där, vi kommer få det toppen.

Det är svårt att packa. Det är såå varmt där nere men ändå är det ju mycket airkondition överallt så det blir lite blandade kläder tror jag. Kommer definitivt ha för mycket saker med mig som vanligt.

Nu ska jag iväg till min frisör och få en klippning innan resan.