Fylld av kärlek

På torsdagskvällen tog jag min packning som jag nästan precis packat upp från vistelsen i Skåne, visseligen med nya kläder och annat smått och gott, begav mig till Nypan för att spendera helgen med min svärfamlilj. Pappa jobbade i huvudstaden så då passade jag på att åka med honom redan på torsdagen. 
 
Vaknade utvilad på fredagen, gjorde mig iordning för att gå till min frisör. Brukar passa på när jag är i Nypan, kan inte gå till någon annan än min frsör, hon vet hur mitt hår fungerar. 
 
 
Blev upphämtad av min älskade som precis hade kommit från flygplatsen. Med i bilen var även min mans bror med tjej. Åkte hem till mina svärförälsdrar för att umgås och äta god mat. 
 
Hjälpte min andra svägerska med dessa små söta och goda pizzorna. 
 
 
Vädret var det inte så mycket fokus på denna helg utan mestadels familjen. Men emellanåt så sprack det upp och blev riktigt ljuvliga kvällar.
 
 
Promenad till andra släktingar, njutit av varandras sällskap och ätit en massa gott. Underbart var det även att få ha hem älsklingen min. 
 
 
En del mys i soffan med gosiga barnfötter blev det också. 
 
Och massvis med baklava åts.
 
 
När man får såna här helger där man lägger folkus på det som betyder mycket för en så blir man lycklig i själen. Det är då det tunga i ens hjärta kan lyftas och för en stund kan man bara vara. Bara vara sådär lycklig som man egentligen känner sig. 
 
Idag satte jag mig på tåget hem och älsklingen åkte åt andra hållet. Men om ca två veckor ses vi gen. 
Men innan dess blir det att jobba nägra dagar för att sedan åka till GBG. Denna sommaren var ju inte så pjåkig!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0