Prioritering

Att få tid med det man måste och vill göra. 

Det är detta jag trilskas med just nu. Att hitta tiden till att göra det jag vill göra. Jag tror att det är en betydande punkt i allas liv. Bra förutsättningar har nog dem flesta men sedan faller det vid prioritering. Jag har alltid mycket tankar i mitt huvud. Men ibland blir det för mycket tänkande och för lite verkstad. I mitt liv just nu så finns det egentligen inte mycket som tar upp min tid. Förutom arbete, man, familj och vänner. Dem två sistnämnda är även två punkter där tiden inte verkar finnas. Det har gått ca två månader sedan jag gjorde något som jag brinner för. Jag sprang ett lopp som jag sett fram emot och jag har under det senaste året engagerat mig inom mat och träning. Efter loppet har luften gått ur mig och min vardag går per automatik. Det är något jag inte vill att mitt liv ska göra. Gå per automatik. Vad vore livet utan spänning, utan strävan och utan vilja. En sak jag är glad över som inte tar upp onödig tid i mitt hem är Tv. Jag måste säga det. Bland det bästa vi har gjort är att inte skaffa en Tv igen. Gav bort vår tv till svärföräldrarna och känner ingen saknad. Där har vi en sak som tar upp tid i människors liv. Jag har min dator som istället tar upp en del av min tid och det räcker för min del. 
Genom denna apparat kan jag vara kreativ. Jag kan ge och få inspiration. Något som finns på min lista är språk. Jag och två av mina fina kollegor har pratat om detta och försöker peppa varandra att ta upp studierna och inte lägga det på hyllan Det finns flera saker som jag brinner för, som ger mig glädje och som får mig att utvecklas.
Det gäller att hitta tiden eller rättare sagt prioritera tiden på rätt sätt. 

Jag känner att jag kan klappa mig på axeln efter detta år som gått men om jag inte tar tag i mig själv nu så kommer min motivation inte att finnas kvar. Jag vill kunna fortsätta klappa mig på axeln. 

Prioritera det som känns viktigt för dig. 
Det ska jag göra. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0