Fooood

Känns som att detta har blivit till en matblogg. Men mat är en stor del av våra liv och jag vill gärna dela med mig av min resa inom matvärlden. För att kroppen ska må bra så är det viktigt med bra mat!



Jag gillar att se mycket färg på tallriken. Här tillagade jag biffar på nötfärs. i den hade jag stekt lök, hackad Savoy kål och hackad squash. Biffarna blev så saftiga!



Ytterligare en maträtt. Torsk, det är ju så gott ned fisk. Till fisken hade jag bulgur som jag kokade med krossade tomater, det blir en sån god smak. Vid sidan av en enkel sallad på rödkål och avokado dränkta i citronsaft.

Jag har letat och försökt komma på vad jag skulle kunna äta efter jobbet. Jag behöver inte äta en riktig middag men behöver variera mig, det bli ofta knäckbröd med ägg och avokado.




Bananpannkakor är ett bra alternativ. Pannkakorn Är gjorda på enbart ägg och banan. Jag blev helt såld! Såå gott. Jag hade hallon och kokosflingor till mina pannkakor igår.

Idag vet jag att jag kommer äta bra på jobbet. Jag och min kollega peppar varandra och ger varandra tips.

Dags att starta denna tisdag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0