The power of now

Tänker att jag ska nog låta disken stå trots det höga berget som belarmar hela diskbänken och tvätta kan jag säkert göra imorgon. Dem där kläderna som ligger i en hög efter att ha varit veckans klädesplagg kan gott ligga kvar några dagar till. Slänga mig i soffan är vad jag borde göra. The power of now. Jag tar tvättpåsen och går ner till tvättstugan och slänger in en tvätt. Sätter på mig lurar med fredagspodden som får strömma i mina öron medans jag tar tag i diskberget. Går ner och slänger i ytterligare en tvätt. Ställer mig och viker alla kläder som ligger i hög, lägger dem på sitt rätta ställe. Tar en sväng till med diskberget som aldrig verkar ta slut. Medans så har jag ett leende på läpparna och vips så är disken borta, tvätten tvättad och kläderna vikta. 

Det gör så mycket att få inspiration och få fart på sig själv. Vare sig det gäller sina drömmar eller bara de vardagliga sysslorna. 

The power of now var fredagspodds systrarnas topic denna gång. Det finns inget jobbigare att skjuta på saker, sååå mycket skönare att få det gjort. 

Nu kan jag gå och lägga mig utan att känna stress att jag måste hinna diska och tvätta imorgon. För det är redan gjort. 

Dan före dan imorgon. Jag ska ta en promenad ner på stan, göra lite ärenden och sen hem och fixa det sista inför juldagarna. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0