Hjärterum

Vände och vred mig imorse och kunde inte sova. Tittade på klockan och den var 8.00. Idag är första semesterdagen och jag som tänkte ha en lång sovmorgon. Men är man van att gå upp kl.5 på mornarna så gick det inte så bra att sova ut. Kroppen är liksom inställd att vakna tidigt. 
 
Jag gick upp och kokade mig en kopp kaffe. Sitter nu här i soffan med tända ljus och en sovandes man i sängen lite längre bort. 
 
Det var i och för sig bra att jag vaknade tidigt för om en stund kommer mamma och pappa knackar på. Dem ska låna duschen. Stackarna håller på och renoverar badrummet hemma och kan inte duscha. Tur att vi bor så nära varandra. 
 
Det är så här jag vill ha det. Jag vill ha ett öppet hem där alla är välkomna och där man kan komma och gå som man vill. Älskar när det är liv och rörelse. Jag minns när vi bodde i vår 1:a i stockholm då mamma och min systers familj kom på besök. Det var inte en tanke om att dem inte skulle sova över. Mamma på soffan och syster och dem andra i sängen. Jag och älsklingen tog en madrass och la oss i vårt lilla kök under köksbordet haha! Finns det hjärterum så finns det stjärterum.
 
Jag har växt upp så och jag tror jag även har fått mycket av detta från min mans familj.
 
Nu lite mer kaffe och jag ser fram emot en härlig ledighet på två veckor!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0