3 advents mys

Riktigt mysig dag har det varit denna söndag. Tog en promenad till stan och köpte risgröt på morgonen. Det är så härligt att nu ha så nära till stan. Väl hemma plingade det på dörren och vi fick sällskap av mamma och pappa som kom på fika. Vi myste till det med risgrynsgröt och fika efter det. Till risgrynsgröten tog jag fram mandlar, kokossocker och såklart kanel, supergott. Efter så festade vi till det med en saffrans och mandelmassa krans.
 
 
Pappa åkte och jobbade. Älskling slängde sig i soffan. Jag och mamma gick ner på stan och strosade.
Vi började prata om julen och nu är det bara 1,5 vecka kvar. Kommer bli en riktigt härlig jul och nyår. 5 dagar kvar på jobbet och sen har jag julledigt i två veckor! 
 
Igår var vi hemma hos svärföräldrarna och åt god mat tillsammans med alla bröder med respektive. Vi börjar bli en stor familj nu. Jag och min svägerska åkte iväg och köpte ett par gardiner som jag hittade på jysk så nu har vi installerat oss här i lägenheten. Just i detta ögonblick så ligger jag och min kära skavfötters i vår tvåsits soffa. Myspys!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0