Morgon ritualer

Morgonen är en oehört viktig del av dagen. Det är den som avgör hur hela dagen kommer att se ut och utspela sig. Jag är ganska morgonpigg men jag kan också tycka om att ligga och dra mig. Speciellt när jag har min kära på andra sidan av sängen. Men nu när vi har varit ifrån varandra så mycket så har jag skapat mig en del morgon ritualer som gör min dag en bra dag.
 
Att vakna upp tidigt på mina lediga dagar är skönt, då känns dagen så mycket längre. Jag slår gärna upp mina bruna ögon runt 8.00 på morgonen och ligger kvar i tystheten i kanske 5 min tills jag kliver upp. Något jag ska börja med som jag har utövat en gång nu, är Yoga på morgonen. Det är ett härligt sätt att väcka kroppen till liv.
 
Jag bäddar alltid sängen och om jag inte har plockat undan saker som ligger framme kvällen innan, så strosar jag runt och gör det på morgonen innan frukost för att även då få igång kroppen. Till frukost lagar jag oftast råg gröt med innehåll som kan variera men en favorit är dadlar. Nu har jag även fått ett tips från min fina kollega. Kokosflingor i gröten. Jättegott!
 
 
Till det blir det en kopp kaffe med en skvätt soya dryck. 
 
Morgonen för mig ska helst vara i lugn och ro. Jag sitter gärna och ser på något trevligt program men då vid middagsbordet. Jag har märkt att jag inte är så pratsam på morgonen men låter mig gärna sitta i stillhet och inspireras av något intressant eller härligt program. 
 
Ett citat från Mariel Hemingway som jag gillar " I think of mornings as a time of new beginnings"
 
När jag jobbar så ser mina mornar oftast ut såhär också. Jag kan ibland äta frukost på jobbet men känner att det är skillnad och jag mår bättre av att äta hemma och i lugn och ro.
 
Hur ser era mornar ut?
 
/Isa
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0