Jul i Polen

I år blev julafton lite annorlunda. Klockan 12 på Julafton stod jag i kö till flyget och längtade tills jag var i armarna på min kära. Jag hade en jätte härlig julaftonsmorgon med familjen. Åt god frukost och hann mysa lite innan jag begav mig.
 
 
Det gick så smidigt ända fram tills jag hamnade på bussstationen i Krakow. Alla bussar var inställda. Det var väl ingen som ville köra buss på Julafton....
Jag träffade som tur var en snäll kille som även han var arg på busschafförerna. Vi började prata och tog sällskap till tåget. Jag lärde mig lite om Polen och han lärde sig prata bättre engelska. Han kämpade ibland för att kunna hitta rätt ord på engelska. Det blev 4 timmar på ett tåg. Men det gick rätt så fort som tur var.
 
Ut klev jag från tåget och där stod min kära och väntade på mig. 
 
 
Igår var vi ute och njöt av allt det fina. Satte oss sen på en restaurang och njöt av god mat och varandra.
 
 
Nu har vi nästan precis kommit innanför dörren efter att ha tagit en glass ute i gamla stan. Här är det hela 10 plusgrader men vi satt dock inomhus och åt glassen.
 
Hoppas ni alla har haft en härlig Jul!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0