Sweet Saturday

Lördagsmorgonen spenderas i lugn och ro. Framför Nyhetsmorgon, datorn i knät, en kopp kaffe i handen och en söt liten kisse vid fötterna. En morgon när den är som bäst.
 
 
 
Jobbveckan gick fort förbi. Det är underbart att vakna och längta till jobbet. En konstig känsla att vakna upp en helg morgon och tänka att man skulle vilja gå till jobbet, haha :-)
 
 
Min kollega och jag delar passionen för hälsa och mat. Otroligt roligt att kunna dela tips med varandra. I veckan gick det vilt till när vi skulle dela på en kokosnöt. Fram med hammare och skruvmejsel. Kokos är en favorit för mig, man kan ha det till så mycket. Vi hällde kokosvattnet i vår gröt och skar kokosbitar och strödde över gröten.
Gott!!
 
 
 Stunder när det är lugnt på jobbet brukar jag gå runt och tända ljus och fixa fint. En stor del av den jag är kommer fram i mitt arbete och det är därför jag trivs så bra. Jag är en liten pedant och gillar att fixa och greja.
 
 
När jag kom hem igår efter jobbet var jag så trött, somnade nästan på bussen hem. Jag gjorde iordning lite att äta. Hade sällskap av en söt liten katt men annars var jag helt själv hemma, Jag brukar tycka att det kan vara riktigt härligt att få tid för mig själv. Men igår var det riktigt jobbigt. Det som var jobbigt var att jag kände en oerhörd saknad efter min kära. Det går oftast bra att vara ifrån varandra men det finns stunder då jag tycker att det är såååå jobbigt. Men det går inte att göra så mycket åt det. Vill man någonting här i livet måste man gå igenom tuffa tider. Det är så jag tänker för att inte gräva ner mig i saknaden. Det vi går igenom just nu kommer båda gott i framtiden. Vi har en önskan och en plan och det känns så bra. Det känns som att vi kan klara allt tillsammans oavsett om det är flera flera flera mil mellan oss <3
 
 
I torsdags satte jag igång att baka efter jobbet. Jag bakade mina favoriter Nyttiga kokosbollar. Dom är jättegoda. Perfekt till fredagsmyset eller till mellanmålet.
 
 
Nu ska jag ner och köpa mig ett par strumpbyxor. Sen blir det duschen och iväg till min fina tjejkompis.
 
 
 


Kommentarer
Jenny

Dion blogg! Kul med nytt. Dur bra på att skriva. Önskar en receptkategori. 😃 puss

2013-11-24 @ 00:08:10
Anonym

Men vad hände???? Fin blogg. Du är bra på att skriva.

2013-11-24 @ 00:08:58
Isa

Jenny: Tack! Receptkategori ska bli :-)

2013-11-24 @ 09:48:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0