Så det ska vara

En spännande första dag på nya jobbet igår och ville nästan inte gå hem. Det är så det ska vara när man trivs på jobbet. Så trevliga kollegor och en sån härlig känsla på kontoret. Blev välkomnad med en vacker blombukett som doftar ljuvligt, önskar jag kunde skicka över doften genom bloggen. Doften av fräscha blommor, skogsdoft och eucalyptus. Ljuvligt!
 
 
Fredags kvällen blev tidig, då det blev mycket information på jobbet och min hjärna var lite trött. Tänkte att nu blir det härligt att sova. La huvudet på kudden och slappnade av...då satte grannen igång sin musik och utanför fönstren så bestämde kommunen att dom skulle sätta upp julbelysning. Ett dånande av maskiner utanför fönstret och ett dånande bakom väggen. Jag ville inte ge upp, jag ville få en god natts sömn. Tålamod!
Det är väl det man får vänta sig när man betsämmer sig för att gå och lägga sig en fredags kväll helt enkelt.
 
Jag fick en hemsk saknad efter min kära igår. Jag saknar honom varje dag men vissa dagar så är saknaden större och jobbigare. Det berodde nog på att min dag var så bra på jobbet och allt bara kändes perfekt på nåt vis. Men utan min kära så är inget perfekt. Han är en stor del av mig liv och jag skulle välja honom framför allt annat. Så känslorna blev för omtumlande när jag kom hem och var så lycklig och glad.....han var inte där för att dela det med mig. Jag längtar tills vi kan börja leva vårt liv tillsammans igen. 
Vaknade klockan 8 imorse, utvilad efter allt om och men.
.......
 
 
Inhandlade min egna första armbands klocka i veckan. En i guld och diamanter (dock inte äkta men otroligt fin ändå), helt i min stil. Ett måste på jobbet tänkte jag eftersom det är tider man ska passa med konferenser, möten osv. Det var tur att jag inhandlade den för den kom till flitig användning.
 
 
I detta ögonblick sitter jag i fåtöljen vid fönstret med nyhetsmorgon i bakgrunden och en kaffe i min hand. Så som en lördagsmorgon ska vara. Strax blir det duschen och sen iväg till storstan för ärenden.
 
Önskar er en underbar helg!
/ Isa
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0