8 days ´til Christmas

Dagarna går undan men det gör inte mig något. Jag längtar till Jul. Denna julen blir lite annorlunda. Jag kommer att spendera den i Polen. Ska bli mysigt att se vad Polen har att erbjuda över jul och nyår. Jag och älsklingen brukar alltid fira jul med min familj. Men det ska faktiskt bli underbart att bara fira jul vi två. Vi är ju vår egna lilla familj nu.
Jag kommer iallafall att spendera julaftonsmorgonen med min familj innan jag åker iväg till flygplatsen.
 
Jag har fått en hel del julkänsla från jobbet där jag har klätt granen, gjort iordning adventljusstake och smaskat på lussebulle och pepparkaka.
 
 
I år hoppas jag på ett julmirakel om sådant nu finns. Jag hoppas och önskar även att det nya året som kommer för med sig goda ting och att jag kommer titta tillbaka på året som gått med en del glädje. Trots att det funnits tuffa stunder och stunder av uppgivenhet. 
 
Ska strax bege mig iväg till affären för att inhandla kaffe och risgröt. Det ju trots allt tredje advent. Jag ska även kurera mig. Har åkt på förskylning och som vanligt sätter det sig även på min röst. Så idag blir det en lugn och skön dag hemma i soffan. 
 
Trevlig advent!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0